Δράσεις σχολείων

18ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2019-2020
 Δ΄τάξης 

33ο Νηπ. Ευόσμου

Με στόχο τον πλανήτη


Το 33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου συνεχίζει το περιβαλλοντικό του πρόγραμμα εξ αποστάσεως, συμμετέχει στην Μαθητική Εβδομάδα Δράσης 2020 της ActionAid για τον Στόχο 13: Δράση για την Κλιματική Αλλαγή... και μέσω της ασύγχρονης επικοινωνίας με τους μικρούς μαθητές/τριες αναπτύσσει εναλλακτικά το θέμα σχεδιάζοντας και προτείνοντας εξαιρετικές δραστηριότητες με στόχο την ευαισθητοποίησή τους στο κρίσιμο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και τη διαμόρφωση στάσης προβληματισμού και ενεργού δράσης.
Προτεινόμενες δραστηριότητες στους μαθητές/τριες (από την ιστοσελίδα του σχολείου)
1) Ακούστε το παραμύθι «Η μεγάλη τραμπάλα του πλανήτη» εδώ. Συζητήστε με το παιδί σας για τους προβληματισμούς που θέτει η ιστορία και ενθαρρύνετέ  το να δώσει ένα δικό του τέλος, όσο γίνεται πιο δίκαιο για τον πλανήτη. Ζητήστε του να ζωγραφίσει όπως μπορεί τη σελίδα αυτή του παραμυθιού.
(Το παρακάτω σχεδιάγραμμα σας βοηθάει να οργανώσετε τη σκέψη του παιδιού σας)

(πηγή: actionaid)                

2) Δημιουργήστε το βήμα σας που θα συμβολίζει τη δέσμευσή σας στη προστασία του πλανήτη. Μπορείτε να εκτυπώστε τα βήματα της actionaid εδώ ή να σχεδιάσετε τις πατούσες της δικής σας οικογένειας. Διαβάστε το  παρακάτω κείμενο για οδηγίες.

(πηγή: actionaid)
Μαθητική Εβδομάδα Δράσης 2020 Το Βήμα μου για τον Στόχο 13: Δράση για την Κλιματική Αλλαγή
  • Τυπώστε ή σχεδιάστε σε χαρτί, ύφασμα ή σε οποιοδήποτε άλλο υλικό προς ανακύκλωση έχετε το «Βήμα» σας. (Μπορείτε να επιλέξετε όποιο από τα παρακάτω 4 σχέδια προτιμάτε ή μπορεί να είναι και το περίγραμμα του δικού σας ποδιού.)
  • Φιλοτεχνήστε το ένα βήμα (με ζωγραφική, κολλάζ, χειροτεχνία) με θέμα σχετικό με το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή.
  • Γράψτε στο άλλο βήμα: «Εγώ και η οικογένειά μου για την προστασία του πλανήτη θα…». Σκεφτείτε δράσεις που περνάνε από το χέρι σας και που θα τις τηρείτε για πάντα!
  • Το «Βήμα» μου είναι σαν μια μικρή υπόσχεση/δέσμευση για μικρές δράσεις που μπορούν να κάνουν όμως τη διαφορά.
  • Αναρτήστε το «Βήμα-Υπόσχεση» σας κάπου που θα το βλέπετε συχνά. Κάθε φορά που κάποιος από την οικογένεια ξεχνάει την υπόσχεση, ξανακοιτάμε το βήμα και θυμίζουμε την ανάγκη για δράση ενάντια στην κλιματική αλλαγή!
  • Φωτογραφίστε το «Βήμα» σας και τοποθετήστε το σε όποιο μέρος επιθυμείτε! (εσωτερικό ή ακόμα καλύτερα σε εξωτερικό χώρο ώστε να παρακινήσετε και άλλους να κάνουν το δικό τους βήμα).
  • Στείλτε τη φωτογραφία μέχρι τις 29 Μαΐου στην ActionAid στο email education.hellas@actionaid.org

(πηγή: actionaid)

3) Αναλάβετε δράση στο δικό σας περιβάλλον με ενεργό σύμμαχο το παιδί σας. Διαμορφώστε το μπαλκόνι σας ή την αυλή σας φυτεύοντας λουλούδια, βότανα ή δενδρύλλια και ζητήστε από το παιδί να τα ζωγραφίσει σε ένα χαρτί και να καταγράψει όπως μπορεί τις ανάγκες του φυτού (χώμα, νερό, ήλιο, αέρα, φροντίδα). Υπενθυμίστε του να γράψει το όνομά του για να το αναγνωρίσουμε.
Φωτογραφίστε τη δράση σας.















11ο Νηπ. Σταυρούπολης
 Το 11ο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, μέσα από πολλαπλές δραστηριότητες, φρόντισε να μεταφέρει στους μικρούς μαθητές σημαντικά μηνύματα για τη συνύπαρξή μας με τα ζώα, μικρότερα και μεγαλύτερα. 




Με τα βιωματικά παιχνίδια, τα παιδιά μαθαίνουν πως η υιοθεσία ενός ζώου δεν είναι απλό πράγμα, αλλά συνοδεύεται από υποχρεώσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η δίχως δυσάρεστες εκπλήξεις διαβίωσή του. Μάλιστα, μέσα στον χρόνο προέκυψαν και δύο υιοθεσίες αδέσποτων ζώων που βρέθηκαν έξω από το σχολείο, χάρη στην καμπάνια που έτρεξαν οι μαθητές μαζί με τις δασκάλες τους. Μια γάτα και ένα σκυλί κέρδισαν έτσι ένα ζεστό σπιτικό και ιδιοκτήτες που τα προσέχουν και τα αγαπούν. Τα παιδιά, μεταξύ άλλων, δημιούργησαν δύο θεατρικά δρώμενα με θέμα τις καλές και τις κακές πρακτικές απέναντι στα ζώα, ενημερώθηκαν από το Φιλοζωικό Πολιτιστικό Σωματείο “ΦΡΟΝΤΙΖΩ” και συνεργάστηκαν στο ξεχωριστό τους «Κτηνιατρείο». Πρόκειται για μια αξιέπαινη πρωτοβουλία, που αξίζει συγχαρητήρια και πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση, όχι μόνο στους σχολικούς χώρους, αλλά και σε κάθε κοινότητα που υπάρχουν και μεγαλώνουν παιδιά.



20ο Δ.Σχ. Ευόσμου










Δημοτικό Σχολείο Κολχικού
Μπράβο στα παιδιά πολύ ωραία δουλειά.


  • 5ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου: Τα ξεχωριστά φετινά μου Χριστούγεννα
    Γεια σας είμαστε  τα παιδιά του 5ου Νηπιαγωγείου Ωραιοκάστρου και θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας μνήμες και βιώματα, όνειρα κι ευχές, ιδέες για εναλλακτικά χριστουγεννιάτικα στολίδια. Ακολουθήστε νοερά τα βήματά μου προς τα  Χριστούγεννα που πλησιάζουν.
    Τα δικά μας  ιδανικά Χριστούγεννα έχουν
     Ήχους από τον Καρυοθραύστη
    Μυρωδιές  από μελομακάρονα
    Γεύσεις από κουραμπιέδες
    Πρόσωπα  από  όλη τη γη
    Πράγματα από αγάπη
    Σχέσεις όλο ζωντάνια ανάμεσα  σε μικρούς και μεγάλους
    Σημαντικότερη στιγμή, είναι αυτή που αγκαλιαζόμαστε
    Το δικό μας  εναλλακτικό χριστουγεννιάτικο «δέντρο» φέτος θα μοιάζει με ονειρεμένο, παιχνιδιάρικο από άχρηστα υλικά δεντράκι.
    Θα είναι φτιαγμένο από ρολά κουζίνας, καπάκια από μαρκαδόρους, καπάκι από τενεκέ λάδι ,από κρασί ,από νερό, θήκη από οδοντογλυφίδες,  atrix, δοσομετρητής αντιβηχικό  σιρόπι bisolvon,  μπουκάλια  από κεφίρ, κουκουνάρια, σχοινί που περίσσεψε από τα δώρα του Αη-Βασίλη, πλαστικό από το χερούλι απορρυπαντικού ,χαρτί από απορρυπαντικό και μπόλικη χρυσόσκονη. Τα χρώματά  του θα είναι πράσινο χάρτινο κόκκινο, μπλε ,κίτρινο, γαλάζιο (όλα τα χρώματα που έχουν τα καπάκια από τους μαρκαδόρους, σπαγγί,, καφέ και φυσικά μπόλικη χρυσόσκονη…

    Οδηγίες κατασκευής: Βάφουμε με πράσινη τέμπερα ρολά κουζίνας και μερικά με καφέ που θα τα κολλήσουμε για βάση. Τα κολλάμε σε μπλε χαρτί του μέτρου φτιάχνοντας το σχήμα του δέντρου. Κολλάμε τα καπάκια από μαρκαδόρους με σιλικόνη 3 πάνω και 2 κάτω και φτιάχνουμε σε διάφορα χρώματα αρκετά τέτοια στολίδια που τα κολλάμε στις άκρες. Μέσα στο δεντράκι κολλάμε τα καπάκια από τον τενεκέ λαδιού ,από το νερό, από τη θήκη από τις οδοντογλυφίδες, τα μπουκαλάκια από το κεφίρ, το δοσομετρητή από το αντιβηχικό σιρόπι. Φτιάχνουμε από άσπρα καπάκια μαρκαδόρους το αστέρι για να το βάλουμε στην κορυφή .Βάζουμε και το σπάγκο που περίσσεψε από τα δώρα του Αη- Βασίλη. Φτιάχνουμε το φιόγκο από το χερούλι του απορρυπαντικού και το κολλάμε στη βάση του δέντρου. Γράφουμε επιγραφές με ευχές από χαρτόνι από το απορρυπαντικό. Πασπαλίζουμε με μπόλικες χρυσόσκονες.

  • Συμμετοχή της Δ/νσης ΠΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης στην Περιβαλλοντική Δράση του Δήμου Θεσσαλονίκης "Από πλαστικό ποιώ": 8ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης

  • 2η Έκθεση Αφίσας στη ΔΠΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης-Γραφείο Περιβαλλοντικής


  • 33o Nηπ. Ευόσμου
Διαλέγω την πόλη μου 

Η αφίσα με την οποία συμμετείχε το Νηπιαγωγείο στο 3ο Μαθητικό Συνέδριο με θέμα: "Πόλη για να ζεις" του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού σε συνεργασία με τη Δ/νση Π.Ε Δυτ. Θεσσαλονίκης-Γραφέιο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και τον Δήμο Θεσσαλονίκης

  • 6ο Δημοτικό Σχολείο Σταυρούπολης
3-11-2014 
Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη και ξενάγηση στο Βοτανικό Κήπο Σταυρούπολης με την περιβαλλοντική ομάδα της έκτης τάξης.

Δείτε ΕΔΩ

  • 33ο Νηπ. Ευόσμου : " Βιβλία σε ρόδες"- Δραστηριότητες
Την Παρασκευή αποχαιρετίσαμε την βαλίτσα από το πρόγραμμα "Βιβλία σε ρόδες".

Ένα πρόγραμμα που μας έδωσε την ευκαιρία για πολλές και ενδιαφέρουσες 

δραστηριότητες φιλαναγνωσίας  κι όχι μόνο.

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Β. Ιππέκη, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής 

Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης για την πρωτοβουλία αυτή.


Αναφέρεται στη σχέση δυο αδερφών, όπου η μικρή ζει στην σκιά της μεγάλης. 

Τσακώνονται, ώσπου μια μέρα η μεγάλη αδερφή καταλαβαίνει ότι είναι κι 

αυτή μικρή κι η μικρή νοιώθει ότι μπορεί να νοιώσει κι αυτή μεγάλη.

Ένα παραμύθι που προσφέρεται και για την επεξεργασία των συναισθημάτων 

όπως φόβος.Εμείς ασχοληθήκαμε περισσότερο με γλωσσικά παιχνίδια που 

σκοπό είχαν τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου. Κι αυτό γιατί στο παραμύθι 

υπήρχαν πολλές λέξεις αντίθετες όπως μικρή-μεγάλη.

Έτσι ζωγραφίσαμε τις δύο αδερφές.


Κατόπιν, πρότεινα λέξεις στα παιδιά και ζητούσα να πουν 

 το αντίθετα Άσπρο-μαύρο

λεπτός- χοντρός

μέρα-νύχτα

πάνω-κάτω

χαίρομαι -λυπάμαι

μπροστά-πίσω

άδειο-γεμάτο

πολλά-λίγα

ήλιος-φεγγάρι

κοντά-μακριά κ.α

Ήταν ένα παιχνίδι ταχύτητας που τους άρεσε πολύ και το διασκέδασαν.

Επόμενο παραμύθι που ασχοληθήκαμε ήταν το γνωστό

Με αυτό μας δόθηκε η δυνατότητα να ασχοληθούμε και 

να μιλήσουμε για την φιλία, την αγάπη, το "δούναι και λαβείν" σε μια σχέση.

Σε μικρά μηλαράκια ζωγραφίσαμε τι θα θέλαμε να χαρίσουμε σε κάποιο φίλο μας....

..και φτιάξαμε το δικό μας δέντρο που τώρα στολίζει την τάξη μας και 

το ονομάσαμε "Το δέντρο που δίνει φιλία και αγάπη".

Για το τέλος αφήσαμε το πολυαγαπημένο παραμύθι  μικρών κ μεγάλων.

Το οποίο ζωγραφίσαμε.

Επίσης θέλοντας να το συνδυάσουμε με το πρόγραμμα


Ε-twinning "'Ήρωες φανταστικοί σε διαδρομή μαγευτική" (δείτε εδώ

κάναμε μια πρώτη προσπάθεια να καταγράψουμε τους ήρωες 

και να αναλύσουμε τον χαρακτήρα τους.

Δημιουργήσαμε τον παρακάτω πίνακα.

Ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας ήρωα δικαιολογώντας την 

άποψη μας από τις καταγραφές που κάναμε.

Φτάνοντας η μέρα που η βαλίτσα θα έφευγε από το 

νηπιαγωγείο μας, σκεφτόμουν πως θα μπορούσαμε μα "δέσουμε " 

κατά κάποιον τρόπο όλα αυτά που κάναμε με αφορμή την βαλίτσα.

Την απάντηση την βρήκα 

με την "παραμυθοσαλάτα"!!!

Φωτοτύπησα λοιπόν τα εξώφυλλα των παραμυθιών που 

διαβάσαμε ... τα ξαναδιηγηθήκαμε...

...και τα ρίξαμε όλα σε μια μεγάλη λεκάνη

....τα ανακατέψαμε καλά-καλά...

..και για να νοστιμίσει ρίξαμε το μυστικό συστατικό που 

θα κάνει την παραμυθοσαλάτα μας νόστιμη.....ΦΑΝΤΑΣΙΑ!!!

Ένα παιδί ξαναβγάζει τις καρτέλες μία από την λεκάνη,

τις απλώνει με την σειρά...και το παραμύθι μας ξετυλίγετα

 καταγράφω...και χωριζόμαστε σε 5 ομάδες.Η κάθε ομάδα παίρνει μια σελίδα από το παραμύθι κι αναλαμβάνει την εικονογράφηση.


Τα παιδιά συνεργάζονται και δημιουργούν.


Οι ομάδες παρουσιάζουν τα έργα τους.



Αποφασίζουμε, μεταξύ πολλών προτάσεων, 

τον τίτλο και δημιουργούμε το εξώφυλλο

'Έτοιμο!

Η ώρα όμως έφτασε και αποχαιρετάμε την βαλίτσα...

στο βιβλίο εντυπώσεων  κολλάμε την φωτογραφία της

 αφίσας που κάναμε την πρώτη μέρα και καταθέτουμε 

τις εντυπώσεις μας.


Χαρήκαμε πάρα πολύ που φιλοξενήσαμε τα "Βιβλία σε ρόδες " 

στην τάξη μας...γνωρίσαμε κι απολαύσαμε νέα 

παραμύθια...τα αγαπήσαμε και μας ταξίδεψαν

 σε κόσμους μαγικούς, φανταστικούς.


Ευχόμαστε η βαλίτσα να συνεχίσει το ταξίδι της σε 

πολλά σχολεία....για πολλά χρόνια!

Καλό σου ταξίδι, λοιπόν!

  • 6ο Νηπ. Συκεών
Αποχαιρετώντας τα «βιβλία σε ρόδες»

Αυτή την εβδομάδα αποχαιρετήσαμε τα «βιβλία σε ρόδες» γράφοντας στο βιβλίο εντυπώσεων: «βαλίτσα, βαλιτσούλα σε αγαπάμε», «δε θα σε ξεχάσουμε»,»σ΄ ευχαριστούμε», «θα σε  θυμόμαστε»,»να μας μας ξανάρθεις, θα σε περιμένουμε» και ετοιμάσαμε ένα βιβλιόδεντρο, κρεμώντας τα εξώφυλλα των βιβλίων που διαβάσαμε για να τα θυμόμαστε.  Φτιάξαμε και ένα ποιηματάκι!
«Βιβλία σε ρόδες
χαρούμενες ώρες,
 βιβλία πολλά
τα μάτια και η καρδιά ανοιχτά!»
befunky_artwork.jpg                         
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Ιππέκη Βασιλική, Υπεύθυνη του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  Δυτικής Θεσσαλονίκης για την ευκαιρία που μας έδωσε να τα γνωρίσουμε.

6ο Νη. Συκεών

Ο 2Π στην τάξη μας!

Ο 2Π είναι ένας Πολίτης του Κόσμου. Μέσα από τα ταξίδια του σε 5 χώρες του κόσμου μοιράζεται με τα παιδιά τις εμπειρίες και τις εικόνες που μάζεψε καθώς και τους προβληματισμούς του σχετικά με κάποια από τα παγκόσμια ζητήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα. Ταυτόχρονα ξεδιπλώνει τα χαρακτηριστικά του Ενεργού Πολίτη, ευαισθητοποιώντας τα παιδιά να δράσουν για έναν κόσμο πιο δίκαιο.  Ευχαριστούμε πολύ την ActionAid και  την κ. Ιππέκη Βασιλική, Υπεύθυνη του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  Δυτικής Θεσσαλονίκης που μας έδωσαν την ευκαιρία να τον γνωρίσουμε!
2p.jpg




ΤΟΠΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ "ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ"


  • 5ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας
Λαχανόκηπος στην αυλή του σχολείου μας



  • 1ο Νηπιαγωγείο Πεύκων
Ομορφαίνουμε τη ζωή μας ομορφαίνουμε την αυλή μας





ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ



Τα "βιβλία σε ρόδες" ταξιδεύουν στις τάξεις των σχολείων της Δ/νσης Π.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης.

Συγχαρητήρια στους μαθητές του 12ου Δ.Σχ. Ευόσμου και στους εκπαιδευτικούς τους, Κυριακή Ιντζείδου και Γιώργο Λάλα!
Δημιούργησα αυτό το βίντεο με το YouTube Slideshow Creator (http://www.youtube.com/upload)

Δεν υπάρχουν σχόλια: