Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ 


ΕΝΤΥΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

Χ

 

 

 

Ημερομηνία .........................

Αριθ. Πρωτ.  ..........................

Σχ. Έτος: ……

Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΠΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ   

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: …………                                                                                                        ..

ΤΗΛΕΦΩΝΟ:… ………………………………………...………….....……………………………………………………………

ΤΗΛΕΟΜΟΙΟΤΥΠΟ: ………      ΗΛ. ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ:……

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Ή ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗΣ: ………………...………………………………………………………….

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΕΚΠΟΝΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

Ονοματεπώνυμο:                                         

Ειδικότητα:…… Ηλ. ταχυδρ. (προσωπικό):… ………

Τηλ. επικοινωνίας :………………………

Προηγούμενη εμπειρία στην υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων:  ΝΑΙ – ΟΧΙ   (Κυκλώστε ανάλογα)

Σχετική επιμόρφωση: ΝΑΙ -  ΟΧΙ (Κυκλώστε ανάλογα)Είδος επιμόρφωσης- Διάρκεια:.………………………………..

.

 

ΑΛΛΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: (Ονοματεπώνυμο – Ειδικότητα)

1……………………………………………………………………………….3…………………………………………………………………………

2……………………………………………………………………………….4…………………………………………………………………………

Τμήμα/τμήματα ………………………………….. Συνολικός αριθμός μαθητών……

 

ΠΡΑΞΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ: Αρ. πράξης: …… Ημερομηνία:  …………..

(Φωτοαντίγραφο της Πράξης πρέπει να επισυνάπτεται σε κάθε Έντυπο Υποβολής Προγράμματος)

 

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ, ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ

·  Επισημαίνεται ότι κατά τον σχεδιασμό των Προγραμμάτων θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι βασικές αρχές που διέπουν την υλοποίησή τους όπως: η διεπιστημονική θεώρηση, η βιωματική προσέγγιση, η ενθάρρυνση της μαθητικής πρωτοβουλίας, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, η ανάπτυξη δημοκρατικού διαλόγου, η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και οι αρχές της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη.

 

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

Α. ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
(Συνοπτική περιγραφή. Ποιες διαστάσεις του θέματος θα προσεγγίσετε, έως 100 λέξεις) :

 Ανακαλύπτω τη γειτονιά μου: το φυσικό (πάρκα, πλατείες, αστικό πράσινο) και το δομημένο περιβάλλον της (σπίτια, καταστήματα, δρόμοι, σχολείο, δημόσια κτίρια)

Οι γειτονιές μου άλλοτε και τώρα

Εντοπισμός και καταγραφή προβλημάτων στη γειτονιά μου

Η γειτονιά μου και οι γειτονιές των άλλων (σύγκριση με άλλες γειτονιές)

Η γειτονιά, που θέλω και ονειρεύομαι

Η γειτονιά μου με τα μάτια ενός παιδιού, ενός δημοσιογράφου, ενός τουρίστα.

Σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, επαγγέλματα και ασχολίες

Προτάσεις για την αναβάθμιση της γειτονιάς μας-ανάληψη δράσεων

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (Τι επιδιώκετε να μάθουν, έως 100 λέξεις )

·         Να γνωρίσουν τα παιδιά το άμεσο περιβάλλον τους, τη γειτονιά, όπου βρίσκεται το σχολείο τους, την ιστορία της, τους κατοίκους, τις οικονομικές δραστηριότητες, τις κοινωνικές εκδηλώσεις

·         Να συγκρίνουν διαχρονικά το φυσικό περιβάλλον, τη δόμηση και τις ασχολίες των κατοίκων άλλοτε και τώρα

·         Να συγκρίνουν τη γειτονιά τους με άλλες γειτονιές

·         Να εντοπίσουν προβληματικές καταστάσεις στη γειτονιά τους (π.χ. ανεξέλεκτη ρήψη απορριμμάτων, έλλειψη πρασίνου και πάρκων, έλλειψη κάδων ανακύκλωσης, έλλειψη ελεύθερων χώρων και χώρων αναψυχής, κλειστά μαγαζιά-ανεργία, άστεγοι κ.ά.)

·         Να οραματιστούν τη γειτονιά, που θέλουν και ονειρεύονται και να προτείνουν λύσεις για την αειφορική ανάπτυξή της (περιβαλλοντική, οικονομική, κοινωνική)

·         Να καλλιεργήσουν μέσα από επιλεγμένες δραστηριότητες βασικές δεξιότητες όπως τη συστημική σκέψη, τη συνεργασία , τη δημιουργικότητα, την επικοινωνία, την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλήματος.

·        Να ασκηθούν στη βιβλιογραφική έρευνα, να αναπτύξουν την επιχειρηματολογία τους

·        Να εξοικειωθούν με τη στρατηγική σχεδιασμού μιας δράσης, τη λήψη απόφασης και ητν ανάληψη δράσης

·        Να αναστοχάζονται και να θέτουν  νέους στόχους.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ : (έως 100 λέξεις)

 Βιωματική εκπαίδευση, διερευνητική-ανακαλυπτική μάθηση, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, εργασία στο πεδίο, επίλυση προβλήματος, παιχνίδια ρόλων, έρευνα στο διαδίκτυο,

Περιβαλλοντικό μονοπάτι γύρω από το σχολείο

Συνέντευξη από κατοίκους της περιοχής

Κατασκευή ιστοριογραμμής με γεγονότα από τη γειτονιά

Χρήση εργαλείων εξ αποστάσεως επικοινωνίας και εκπαίδευσης  στην πλατφόρμα webex  για τη δημιουργία συνεργατικών παρουσιάσεων, padlet κ.α.

Δ.ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ- ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ: 3-4 μήνες ………..

Ε. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ  - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ με φορείς, κοινωνικές ομάδες, πρόσωπα:

 

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων και συνεργασιών με φορείς:

ΣΤ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ)

 Μελέτη Περιβάλλοντος, Γλώσσα, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Εικαστικά.

Ζ. ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Με χρήση εργαλείων εξ αποστάσεως επικοινωνίας και εκπαίδευσης δημιουργία συνεργατικών παρουσιάσεων και παρουσίασή τους για διάχυση στη σχολική και ευρύτερη κοινότητα

Η. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Εντοπισμός και καταγραφή του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος της γειτονιάς (πάρκα, καταστήματα, δημόσια κτίρια, εκκλησίες, μουσεία, χώροι αναψυχής/άθλησης και άλλοι σημαντικοί χώροι για την ποιότητα ζωής)

Καταγραφή των οδών της γειτονιάς και έρευνα για την ιστορία, που κρύβεται πίσω από αυτά τα ονόματα.

Συνέντευξη με κατοίκους της γειτονιάς (πληροφορίες για την ιστορία της γειτονιάς)

Έρευνα για τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα της γειτονίας

Επίσκεψη σε χώρους της γειτονιάς (λαϊκή αγορά, πεζόδρομος, πάρκο, εμπορικός δρόμος)

Εντοπισμός και καταγραφή προβληματικών καταστάσεων στη γειτονιά του σχολείου

Λήψη αποφάσεων, ανάληψη δράσης και διεκδίκηση λύσεων για αντιμετώπιση προβλημάτων-δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας για τη γειτονιά στην ιστοσελίδα του σχολείου, σύνταξη εγγράφου και αποστολή στο δήμαρχο με προτάσεις των παιδιών για την βελτίωση του περιβάλλοντος της γειτονιάς και την επίλυση προβληματικών καταστάσεων (π.χ. αποστολή και τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης στο σχολείο κ.ά., δεντροφύτευση)

Δημιουργία έκθεσης φωτογραφιών της γειτονιάς  στο σχολείο

Δημιουργία έκθεσης ζωγραφικής «η γειτονιά που ονειρεύομαι»

Συλλογή τραγουδιών με θέμα τη γειτονιά

Αναστοχασμός πάνω στη δράση των παιδιών: τι καταφέραμε, τι κερδίσαμε, τι άλλο μπορούμε να κάνουμε, νέοι στόχοι.

                    Ο/Η  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ                                           Ο/Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ/ΝΤΡΙΑ

 

      


Δεν υπάρχουν σχόλια: